Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Søke plass

Velkommen som søker til Skjoldtun barnehage

Alle barnehagene i Bergen har felles opptakssystem og dere må alle søke elektronisk. Ta kontakt med styrer i den enkelte barnehage dersom dere ønsker hjelp med søknaden. Her finner dere søknads-siden til Bergen kommune :Bergen kommune sin informasjonsside for hovedopptak  er 1. mars

Dersom barn slutter i løpet av barnehageåret, vil barnehagene umiddelbart sende ut tilbud til søkere som står på ventelistene. Det vil si at vi har suppleringsopptak i løpet av året.

Prioritert søker

Søkere som mener seg berettiget plass i prioritert gruppe kan søke særskilt om dette. Se retningslinjer på de samme henviste kommunale sider.

Skjoldtun barnehage tilbyr bare heldagsplasser. Et barn som er tildelt barnehageplass beholder plassen inntil barnet begynner på skolen. Det betales for 11 måneder i året og juli måned er betalingsfri. Skjoldtun barnehage har stengt 3 uker i juli, vanligvis uke 28-29-30. Barnehagene holder stengt 5 planleggingsdager hvert år.

Økonomisk moderasjon

Foreldre med barn i Skjoldtun barnehage kan søke økonomisk refusjon fra Bergen kommune. Enslige forsørgere kan søke Bergen kommune om moderasjon etter individuell vurdering.

Moderasjonsordningen er gradert etter husholdningens bruttoinntekt.Se Bergen kommune sine nettsider.

Fakta barnehageplass

Pris: kr.3000,-(+kr.100,- for mat)

Søskenmoderasjon
Barn nr. 2 – 30 %